TRÓJMIASTO OCZAMI ÓSMOKLASISTÓW

27.05.2019

W dniach 9-10 maja 2019 r. odbyła się wycieczka klas VIII do Gdyni, Sopotu i Gdańska. Pojechali z nami także niektórzy uczniowie z klas VII I III gimnazjum. Kierownikiem wycieczki była pani Sylwia Nowicka, a opiekunami byli: pani Aneta Kapela, pani Izabela Gajewska-Piaskowska i pan Włodzimierz Zwierzchowski. Organizatorem wyjazdu było biuro podróży „Galapagos".

O godzinie 6.45 wszyscy zebraliśmy się przed szkołą. Po sprawdzeniu autokaru i dokładnym przeliczeniu uczniów wyjechaliśmy w stronę Gdyni. Podróż minęła miło i przyjemnie. Około godziny 11.00 dotarliśmy do Akwarium Morskiego w Gdyni. Mogliśmy tam zobaczyć różnorodne, rzadko spotykane gatunki ryb i zwierząt morskich. Następnie udaliśmy się na pokład okrętu-muzeum ,,Dar Pomorza". Poznaliśmy budowę, historię obiektu oraz dokładnie go zwiedzaliśmy. Około godziny 13.20 poszliśmy na Skwer Kościuszki, gdzie spędziliśmy trochę czasy przy pięknych fontannach. Następnie udaliśmy się do Sopotu. Dotarliśmy na plażę, molo, oraz Sopocki Monciak. Po kupieniu pamiątek udaliśmy się do ośrodka kolonijno- wypoczynkowego ,,Alga" w Sztutowie. Około godziny 18.45 zjedliśmy obiadokolację. Po posiłku mieliśmy około 10 minut, aby ubrać się ciepło i zabrać najpotrzebniejsze rzeczy, ponieważ poszliśmy na plażę. Po 40 minutach doszliśmy do morza. Każdy mógł zanurzyć nogi w wodzie, porobić zdjęcia pamiątkowe i pospacerować. Po mile spędzony czasie wróciliśmy do ośrodka około 21.20. O godzinie 22.00 była cisza nocna.

Następnego dnia już o 7.00 mieliśmy śniadanie. Po posiłku od razu zabraliśmy swoje rzeczy i udaliśmy się do autokaru w celu realizowania kolejnego punktu wycieczki, czyli zwiedzenia Gdańska. Około godziny 8.30 zaczęliśmy poznawanie Westerplatte. Spotkaliśmy się z panem przewodnikiem, który oprowadzał nas po tym pamiętnym miejscu i przedstawił wiele ciekawych informacji na temat początków II Wojny Światowej. Następnie udaliśmy się w stronę portu, gdzie mieliśmy odbyć rejs statkiem do Gdańska. Płynęliśmy około godziny, rejs przebiegł szybko i przyjemnie. Po drodze oglądaliśmy różne jednostki. Gdy dotarliśmy do Gdańska to od razu wybraliśmy się w stronę Żurawia, którego mogliśmy zaobserwować z pokładu statku. Następnie udaliśmy się w stronę Kościoła Mariackiego, gdzie weszliśmy na jeden z najwyższych punktów widokowych w Gdańsku. Po obejrzeniu pięknej panoramy miasta udaliśmy się w kolejne przepiękne miejsca a mianowicie: do fontanny Neptuna i Dworu Artusa. Widzieliśmy także Bramę Zieloną, Bramę Złotą, oraz Długie Ogrody. O godzinie 13.45 zaczęliśmy zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej. Wystawy uświadomiły nam jak wyglądało życie podczas wojny. W muzeum spędziliśmy 2 godziny, po czym udaliśmy się do autokaru, aby wyruszyć w drogę powrotną. W Ostródzie zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji McDonald's. Około godziny 20:20 wróciliśmy do Sochocina.

Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. Spędziliśmy czas w miłej i przyjemnej atmosferze. Utrwaliliśmy wiedzę dotyczącą II Wojny Światowej oraz zgłębiliśmy wiedzę na temat jednej z najważniejszych aglomeracji w Polsce, czyli Trójmiasta. Żałuję, że to już nasz ostatni wspólny wyjazd, ale dzięki niemu pogłębiły się i wzmocniły nasze przyjaźnie. Oby na zawsze.